HOW TO CHECK THE CRANKSHAFT. CRANKSHAFT DEFECT / ДЕФЕКТОВКА КОЛЕНЧАТОГО ВАЛА
Troubleshooting the crankshaft is a procedure as a result of which all malfunctions of this engine part are detected. Troubleshooting of the crankshaft is carried out on a special stand (prism), using specialized measuring instruments.
The body of the crankshaft is checked for distortion, the wear and deformation of the main and connecting rod journals of the crankshaft, the splines and the place of attachment to the ICE flywheel are measured.
After the troubleshooting, a verdict is issued on the maintainability of the part.
To repair the crankshaft, the following procedures are used:
- Straightening - alignment of a bent crankshaft;
- Grinding of the crankshaft journals to the repair size;
- Polishing of the necks of the crankshaft;
- Spraying necks - a procedure for restoring damaged crankshaft journals.
-----
Дефектовка коленчатого вала - процедура, в результате которой выявляются все неисправности этой детали двигателя. Дефектовка коленвала проводится на специальном стенде (призма), с помощью специализированных измерительных приборов.
Тело коленчатого вала проверяется на искревление, измеряется износ и деформация коренных и шатунных шеек коленвала, шлицы и место крепления к маховику ДВС.
После проведенной дефектовки выносится вердикт о ремонтопригодности детали.
Для ремонта коленвала применяются следующие процедуры:
- Рихтовка - выравнивание искривленного коленчатого вала;
- Шлифовка шеек коленвала в ремонтный размер;
- Полировка шеек коленчатого вала;
- Напыление шеек - процедура по восстановлению поврежденных шеек коленвала.